lauantai 3. marraskuuta 2012

Amalia's rainy week


Koko viikko satoi, joten ei ole kovin paljon kuviakaan tullut otettua, mutta tässä muutama. Amalian ensimmäinen viikko sujui hyvin; sillä on hyvä ruokahalu ja asiat hoituvat ulos, kun vain huomaa avata oven. Klaarakin jo leikittää Amaliaa, ja vanhemmat nartut voivat nukkuakin samassa huoneessa, mutta eniten pitää vahtia Romya ja Amaliaa, ettei leikki mene liian hurjaksi.




ps. Amalia Armas -laulusta olemme kuulleet jo useampia versioita, tämä ehkä se alkuperäisin:

Amalia armas, kotikylän lapsi
sinua mä rakastanut olen ain
Kuvasi on kaunis, jota minä kannan
läpi koko elämäni povellain
Toki vielä muistat ihanaisen illan
keväisessä koivikossa muinoin
Amalia armas, kotikylän lapsi
sinua mä rakastanut olen ain.


Ja tämä epävirallisempi versio:

Amalia armas
kippuravarvas
käsillänsä käveli
ja heiniä söi.
Heinät kun loppui, puuta hän järsi,
puu kun loppui, nälkää hän kärsi.


Minkä lisäksi Terttu muisti vielä Tempo-nimisen kaupan vanhan mainosversion:


Amalia armas
paleleeko varvas
ostetaanko Temposta töppöset

Ja ensimmäinen soitettuna:


Vanha savikiekko on vähän kärsinyt...

Topi Aaltonen - Amalia armas
http://www.youtube.com/watch?v=kPeewGOb9Hs

Ei kommentteja: