torstai 3. syyskuuta 2009

Katariina 17.8.2001 - 3.9.2009


Tänään on se päivä
kun minun matkani on kuljettu loppuun.

Olen vanha ja voimani ovat ehtyneet,

älä siis pyydä minua jaksamaan pidemmälle,

vaan pidä minua sylissäsi

ja kerro minulle kaikista
yhteisistä vuosistamme.
Silitä turkkiani niin kauan

kunnes olen kulkenut rajan yli

ja sydämeni on sammunut.

Muistele minua mutta älä takerru minuun,
vaan jatka eteenpäin.
Kun aika koittaa
kohtaamme jälleen

emmekä eroa koskaan.


***
Katariina heikentyi pelottavan nopeasti.
Maanantaina se kompuroi, pelästytti meidät, mutta näytti palautuvan ja tänään sitä ei enää ole.
Eläinlääkäri epäili kasvaimia syyksi voimien katoamiseen.
***
We lost our dear Katariina today.
Veterinarian suspected aggressive tumors to cause the rapid loss of strength in Katariina.
***

Ei kommentteja: